דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אסטרטגיה טובה לא נולדת ממשחק מקדים עם ה swot 

מאת    [ 10/08/2015 ]

מילים במאמר: 374   [ נצפה 2581 פעמים ]

אז עשינו swot.  

ניתחנו , אתרנו זיהינו וקיבלנו החלטה מושכלת ואמיצה = זה מה שאנחנו. 

חוזקות - חולשות-הזדמנויות - סיכונים. 

הבנו .כי יש דברים בשליטתנו - מבפנים, הזוג הראשון, ויש דברים חיצוניים לנו ושאינם בשליטתנו הזוג האחרון. 

עמתנו חוזקות מוול הזדמנויות, ניכינו את החולשות והסיכונים   - ומצאנו = מה?  

 

מצאנו מה אנחנו עושים הכי טוב , במה אנחנו טובים ביותר במבחן משאבי אדם וכסף , שיש לנו. 

מכאן אנו עולים שלב וקובעים, בהתאמה ,את האסטרטגיה שלנו. 

במקרה הטוב הקביעה תנוסח בהגדרה  חד משמעית ומפוקסת , ובמקרה הבעייתי - קבענו אוסף של מטרות, משאלות, תוכניות עבודה.   

 

השאלה: האם מה שאני עושה הכי טוב הוא שמכתיב את האסטרטגיה שלי.  

 

אסטרטגיה ,שמשה בזמנו לתאור  רוחב מבטו של הגנרל הרומאי, להבדיל מהמבט הנקודתי של הזוטרים ממנו . 

ואכן ,המשימה הראשונה של המנהל- ההנהלה- היזם...היא לנתח ולקבוע את מגרש המשחקים העסקי, להתאים את דרכי הפעולה 

למגרש זה ורק אז לזהות ולסמן מה משלנו, אמצעים ואנשים, ייטיב ביותר להתמודד בזירת התחרות שקבענו.  מה משלנו, יש בו 

יתרון תחרותי על פני המתחרים .

 

השאלה הקובעת והמכרעת אינה מה אנחנו עושים הכי טוב , אלא 

מה אנחנו עושים טוב יותר מהמתחרים שלנו.  

 

לכן, אחרי קביעת המה והאיך מגיע הניתוח, שיתבצע, לא כתיאור כללי של יכולותינו, אלא מה מיכולותינו מעניק לנו יתרון תחרותי 

בזירה, שהחלטנו לפעול בה.  

 

משמע, אנו מבצעים מהלך מבחוץ פנימה ולא מבפנים החוצה.  

 

קודם נבחן ונחליט מה שוק מסוים צריך או אפשר שיצטרך, איך מבצעים את המה ,וכיצד אנו נלחמים בהצלחה לכבוש שוק זה

ברור , כי נחפש את ההזדמנות במגרש שמתאים לתחום הפעילות שלנו.

קבוצת כדורסל , שתחליט, כי היא רוצה להשתתף 

במפעל בינלאומי, תלמד את המתחרים הפוטנציאליים, צפי הההכנסות, האוהדים, החסויות ואז  תבצע swot ותבחן איך היא מול  

המשימה הזו ואילו רכישות והתאמות יש לעשות כדי להיות טובים מהמתחרים. אם , למשל, היו בוחנים , מבפנים, ומוצאים , כי הם 

מצטיינים מאד בהגנה, לא הייתה צומחת החלטה מושכלת ,אם לא היו מעמתים יכולת זו עם  הדרישות המיוחדות למשימה  

הספציפית.   

 

כאשר אתה מדבר אל לקוח, אל תגיד מה שאתה רוצה להגיד , תגיד מה שהלקוח רוצה לשמוע 

 

אסטרטגיה אינה הבעת משאלה, הצבת מספרים, כיסוי כל ההזדמנויות. מי שמרבה במטרות מחליש את העוצמה שבפוקוס. 

כף יד פרושת אצבעות, תמיד תכה חלש יותר מכף, שאספה את כל אצבעותיה  לאגרוף.

 

 

מומחה לאינטליגנציה עסקית ,אסטרטגיה, ניהול סיכוני שיווק וקשרי משקיעים. 


0543054744




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב